Navigation Menu
Ung  i  skjærgården  –  bruk  Tik-Tok  for  å  lansere  nye  ideer

Ung i skjærgården – bruk Tik-Tok for å lansere nye ideer

By on okt 13, 2021 in Øyer i historien

Kyst-Norge er ikke i forfall slik mange tror. Kystkommunene vokser og blir større. Men det er sant at myndighetene gjør lite for å tilrettelegge for aktivitet. I stede må man tenke selv og klare å finne måter å overleve på. Det som er sikkert, er at kysten vil bli mer og mer attraktiv etter hvert som det blir for dyrt å bo i byene. Men skal man tro innbyggerne på kysten, så fins det ikke bedre sted å bo.

Så hvordan kan kystlinja appellere til ungdommen som helst vil flytte og bosette seg i storbyen. Her er noen refleksjoner som også de kan tenke over.

Alltid husk hvor du kommer fra

Selv om barndommen har vært kald og trist, så må man aldri kutte båndene. Det er fint å skaffe seg utdanning i sentrale strøk, men så bør man vende nesen hjemover for å holde liv i bygda si.

Sosiale medier som aldri før

Du syns kanskje det er teit å opprette en Tik-Tok konto for å legge ut lekre bilder i treningsshorts for å få følgere. Men er man litt smart har man samtidig startet et reisebyrå som tilbyr opplevelsesturer i skjærgården.

Tik-Tok, Instagram, Facebook vi bare slenger ut forslag. Når man viser hvordan man trener for å få en flott kropp, så vil man kunne få mange følgere. Dette kan man utnytte til å promotere dagsturer i spektakulær natur.

Se muligheter i havet

Havet dekker omtrent 75% av jordoverflata og vi kjenner bare 10% av hva som befinner seg der. Mange turister fra hele verden vil besøke ditt hjemsted om du er flink med redigeringen. Det kan være folk som vil svømme med deg i sitt treningstøy, eller det kan være noen som vil bli med på rib-båt.

Mulighetene ligger i kysten, det gjelder bare å strekke seg ut og ta dem.